utorak, 20. rujna 2016.

Kakvu razliku čini ime/Ime!?

Tatanga Mani (1871-1967.) pripadnik je indijanskog naroda Stoney. Bio je poglavica svoga plemena u vremenu kada je nad Indijancima sjeverne Amerike, u ovom slučaju Kanade vršen masovni progon, pljačka i sveopća diskriminacija, ali i masovna ubistva koja nikada nisu imenovana pravim nazivom  – genocid.

Kao i drugi indijanci koji su se držali svoje tradicije (Tradicije) Tatanga Mani je cijeli život iščitavao Riječi tj. Knjigu Svetog Duha ispisanu na stranicama Prirode.

Nastojao je dugi niz godina bijelcima, svojoj braći kako su ih unatoč svemu oslovljavali Indijanci, približiti tradicionalnu indijansku misao. U tom smislu navodimo jedno njegovo kazivanje pred kojima svaka duša, bilo da je utjelovljena u crveno, crno, žuto ili bijelo tijelo mora zastati i preispitati vlastiti duhovni habitus ili vlastiti svjetopogled.

Tatanga Mani (1871-1967.)

 „Za vas bijelce bili smo divljaci. Vi naše molitve niste razumjeli, niti ste ih ijednom poslušali. Kada mi Suncu, Mjesecu ili vjetru, naše himne pjevamo, u vašim očima mi obožavamo idole. Ne shvatajući nas, samo zbog toga što je naš način molitve bio drugačiji od vašeg, vi ste nas osudili kao izgubljene duše. Mi vidimo djelo Velikog Duha u Njegovoj cjelokupnoj kreaciji: u Suncu, Mjesecu, stablima, brdima i vjetru. Ponekad Mu se približavamo putem onog što je On stvorio. Šta je u tom tako loše? Ja znam da mi iz sveg srca vjerujemo u Uzvišeno Biće – i možda je naša vjera jača od vjere mnogih bijelaca koji nas nazivaju mnogobošcima. Crveni divljaci su uvijek bili tješnje povezani sa Prirodom od bijelih divljaka. Priroda je knjiga Onog velike moći, Koga vi Bogom nazivate, a mi Velikim Duhom. Kakvu razliku čine ime!“[1]





[1] Poruka Indijanaca, preveo i priredio Mehmed Karahodžić, Connectum Sarajevo, 2013., str. 20.